Sport w domu - Jak dbać o formę, gdy ruch na świeżym powietrzu nie wchodzi w grę?

Niewątpliwie, ruch to zdrowie. Jak jednak dbać o swoją kondycję fizyczną, gdy pogoda za oknem nie sprzyja treningom lub obowiązujące obostrzenia, związane z pandemią COVID-19 ograniczają nasze możliwości? Odpowiedź to sport w domu. Nie trzeba z niego wychodzić, by spędzać czas aktywnie i utrzymać dobrą formę. Jak ćwiczyć w warunkach domowych? Skorzystaj z naszych propozycji.

Jak uprawiać sport w domu? Przygotowania

Nawet jeśli Twoje mieszkanie nie należy do przestronnych, możesz uprawiać sport w domu. Wystarczy odrobina wolnego miejsca na rozłożenie maty do ćwiczeń lub ustawienie sprzętu, który ułatwi Ci dbanie o kondycję. Co prawda, im więcej wolnej przestrzeni, tym łatwiej o wydajny trening. Ważne, by dostosować rodzaj ćwiczeń do wielkości dostępnej powierzchni. Nie trzymaj się zasady: im więcej. tym lepiej. Zbyt duża ilość akcesoriów może ograniczać swobodę Twoich ruchów i działać na Ciebie przytłaczająco.

Przy planowaniu aktywności w warunkach domowych weź pod uwagę nie tylko ilość wolnego miejsca, ale też swoje upodobania. Jeśli uprawiasz sport od dawna,  z pewnością masz już swoją ulubioną dyscyplinę. Postaraj się wybrać sprzęt, który umożliwi Ci taki rodzaj aktywności, jaki lubisz najbardziej, np. idealny sport w domu dla biegaczy to korzystanie z bieżni. Miłośnicy ćwiczeń siłowych z kolei mogą wzmacniać swoje mięśnie przy użyciu hantli, a cykliści z pewnością znajdą przyjemność w trenowaniu na stacjonarnym rowerze treningowym.

Jaki sport w domu dla początkujących?

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sportem, wybór charakteru ćwiczeń może być dla Ciebie wyzwaniem. Postaw na aktywność, która będzie sprawiać Ci przyjemność, a jednocześnie pozwoli Ci osiągnąć założony wcześniej cel, np. utratę wagi, wzmocnienie mięśni lub zwiększenie elastyczności ciała. Sport w domu powinien być nie tylko sposobem na dbanie o formę, ale też rozrywką i okazją do pozbycia się napięcia. Co warto wziąć pod uwagę przy wyborze dyscypliny dla siebie?

Jeśli jeszcze nie wiesz, jaki rodzaj ruchu sprawi Ci największą przyjemność, zacznij od takiej aktywności, która nie będzie wymagać od Ciebie dużych inwestycji. Znakomitym przykładem jest joga, która sprawdzi się zwłaszcza przy niewielkiej ilości wolnego miejsca. Aby zacząć ją ćwiczyć potrzebujesz wyłącznie wygodnego stroju i maty. Joga sprawia, że ciało nabiera elastyczności, koordynacja ruchowa ulega poprawie, a mięśnie stają się silniejsze. To sport dla każdego, niezależnie od wieku i aktualnej formy.

Sport w domu - spalanie kalorii

Chcesz stracić na wadze i nieco wyrzeźbić sylwetkę? Aby zaangażować mięśnie nóg, a przy tym spalić trochę kalorii, wyposaż się w rowerek treningowy, który nie zajmie Ci dużo miejsca, a jednocześnie pozwoli na przeprowadzenie efektywnego treningu. Wystarczy 20-30 minut intensywnego pedałowania, by rozgrzać ciało i zgubić dodatkowe kilogramy pod warunkiem, że treningi będą przeprowadzane regularnie. Alternatywą dla rowerków są bieżnie. Jeśli zamiast pedałować wolisz szybki marsz lub bieg, ten sprzęt z pewnością przypadnie Ci do gustu. Wybierz model, który nie zajmuje dużo miejsca, np. WalkingPad R1 Pro Xiaomi. Ma nie tylko kompaktowe rozmiary, ale też smukłą budowę i nowoczesny design, dzięki czemu znakomicie skomponuje się z wystrojem niemal każdego wnętrza.

Największą skuteczność w spalaniu kalorii mają treningi interwałowe. Pamiętaj jednak, by intensywność treningu dostosowana była do Twoich możliwości. Nie forsuj się, by uniknąć kontuzji i nie zniechęcić się do ćwiczeń. Zadbaj także o właściwe nawodnienie. Podczas ruchu sięgaj po wodę, by uzupełnić poziom płynów w organizmie.

Sport w domu - budowa masy mięśniowej

Gdy zależy Ci na wzmocnieniu mięśni i zwiększeniu ich masy, postaw na ćwiczenia siłowe. Możesz bez przeszkód wykonywać je w domu, pod warunkiem, że znajdziesz trochę wolnego miejsca i wyposażysz się w odpowiednie akcesoria, takie jak kettle czy hantle. Znakomitym pomysłem może okazać się montaż drążka rozporowego we framudze drzwi. Regularne podciąganie na nim prowadzi do wzmocnienia i rozwoju mięśni ramion, brzucha, klatki piersiowej oraz górnych mięśni pleców.

Sport w domu - zmień swoje nawyki

Aktywność fizyczna w domu służy nie tylko poprawie kondycji, ale też lepszemu samopoczuciu psychicznemu. Jest znakomitym sposobem na poprawę humoru, ponieważ podczas treningu rusza produkcja hormonów szczęścia. Jak więc widać, ruch jest ważny zarówno dla ciała, jak i dla ducha. Jeśli więc do tej pory relaks kojarzył Ci się głównie z wylegiwaniem się na kanapie, być może warto zmienić przyzwyczajenia i zacząć wypoczywać aktywnie?

Wybierz rodzaj ruchu, który najbardziej Ci odpowiada i dostosuj stopień zaawansowania ćwiczeń do swoich możliwości. Pamiętaj, by ruszać się z głową i zawsze dbać o swoje bezpieczeństwo podczas treningów. Wyposaż się w wysokiej jakości sprzęt sportowy. Jeśli zdecydujesz się na zakup bieżni, przyjrzyj się bliżej WalkingPad K12 Xiaomi. Ten model spełni oczekiwania zarówno początkujących, jak i doświadczonych sportowców.